måndag 30 maj 2011

Tor och regnet




















Oj, vad jag längtar ut. Det har varit alldeles för mycket tråkigt de sista fyra-fem dagarna och jag har knappt sett annat än lägenhetsväggarna. Begravning, sjukdomar, och massor med regn och åter regn. Ikväll har jag begärt lite egentid. En kvällsloppis med totalutförsäljning ska besökas och sedan ska det fikas och promeneras med en nyfunnen vän. Om vädret håller upp vill säga, vilket verkar vara för mycket begärt. I skrivande stund smattrar regnet på rutorna som om det vore rädd för åskan och ville komma in. Jag själv skulle gärna gå ut och blöta mig i spöregnet :-)

Idag kom min systers examenspresent i brevlådan. Jag är mycket nöjd och tror att hon blir det också. Imorgon vankas alltså examensceremoni och en dag i Umeå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar