måndag 9 maj 2011

Lufttorkad tvätt



















Min syster (som tagit bilden) beskriver detta som lycka. Jag förstår varför! Jag vill också ha det så! Men jag blir ju så attans allergisk om min tvätt torkas ute, så senare år har vi fått välja bort att torka handdukar och sängkläder ute i friska luften. Det är synd, för det luktar ju så gott när tvätten hängt ute. Dessutom blir den liksom lenare på nått vis! En tvättlina kommer ändå komma upp hos oss. För det finns ju faktiskt sånt man kan torka som inte nödvändigtvis behöver orsaka extra allergisymptom.

3 kommentarer:

  1. Det där är verkligen lycka!

    SvaraRadera
  2. Tvätt som fâr torka ute, luktar gudomligt rent och fräscht. Tänk att kunna ta pâ ett par jeans som torkat ute och en blus som doftar syrén. Hela dagen blir en fest ! Fast jag fattaar inte hur du kan vara allergisk mot tvätt som torkat ute, det kanske är en viss ârstid med pollen som retar dina slemhinnor ?? Vattnet är mjukt i Norrland jämfört med Paris + omnejd (9 miljoner huvuden som trängs). Vi har jättehârt vatten, sâ jag har dubbel dos när jag tvättar + specialmedel mot kalk + mjukmedel och fast tvätten luktar kaprifol eller annant är den aldrig len. Undrar faktiskt om jag tvättar eller bleker bort smutsen........Jag upptäckte mjukt vatten när jag doppade min hand i regnvatten med slutna ögon. Jag kände aldrig när handen gick igenom vattenytan...Det du ! Ni skall vara rädda om det mjuka rena vattnet.

    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera
  3. Visst är det så, pollen som fastnar i kläderna!

    SvaraRadera