torsdag 19 maj 2011

Dagen i bilder

Idag har vi haft en riktig familjedag och ikväll känns det för oss alla! Jag tror T somnade lika gott som E medan jag själv tog en långdusch i ett tyst och stilla hem. Ärligt talat så längtar jag också efter kudden.


Vi började dagen hos Bylunds i Myckelgensjö för att titta på alla djuren. Vilken hit! E var väldigt begeistrad! Hon for lycklig runt bland tuppar och hönor, ankor, får med dagskläckta lamm, hästar och kor med småkalvar. Jag som en gång i tiden vistades en del i ladugård och drömde om Naturbruksgymnasium och bondgård fick en flashback och kände att ett liv fyllt med djur vore lite mysigt.


Vi lämnade Myckelgensjö efter en titt på en hundvalp och bestämde att E skulle få ta sin dagslur i bilen. Vi hamnade i Sollefteå var vi stannade på ett fik och intog mellanmål. Jag har aldrig åkt så mycket vägar som jag gjort sedan jag träffade T. Och jag har aldrig heller förstått det här med att uppskatta natur. Bilden ovan visar ju inte särskilt mycket natur, men här i Västernorrland är dom i jämförelse med Västerbotten ganska bortskämda med vackra platser!


Väl hemma åt vi middag ute på balkongen. Pannkaka med sylt och grädde! Och saft ur sugrör. Jo, E hon var fortsatt lycklig hon! :-)


Därefter packade vi återigen in oss i bilen för en kväll på dagis. (Ja, jag envisas med att använda ordet dagis, framför förskola.) För de som ville fanns grillen tänd och sen sjöng barnen i högan sky! Väl hemma nu, så känns det som att vi imorgon bara ska njuta av att få vara hemma tillsammans. Förhoppningsvis stämmer väderprognosen och då ska vi njuta av solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar