onsdag 4 maj 2011

Jag är hopplös!

Jag har aldrig i mitt liv provat någon diet. Jag älskar mat och godsaker alldeles för mycket. Men imorse satt jag och läste på om LCHF, det är ju en enkel och snäll variant av diet och jag kände mig lite motiverad att kanske prova i alla fall.

För att förtydliga för alla som nu tänker - "Jisses, hon är ju gravid!" Jag är ingen nojig person, ingen som står missnöjd framför spegeln och söker alla vägar till den perfekta kroppen. Jag accepterar mina skavanker och målet med att prova något liknande är enbart för att vara snällare mot kroppen. Det handlar inte om vikt och bantning och självklart får man tänka efter lite extra som gravid.

Hur som helst. Ikväll började jag fundera över vad jag ätit och insåg att det troligen inte alls blir någon LCHF. Jag har ingen självdiciplin och antagligen inte tillräckligt med motivation. Jag har ätit bröd, Ahlgrens bilar, fil och flingor, en kanelbulle och kaka, pasta till middag och här sitter jag med en god fluffig smörgås. Jag skjuter nog på morgonens planer, åtminstone till en annan dag :-)

6 kommentarer:

  1. Hahaha tror det skulle gå likadant för mig om jag skulle gå för mig att prova nån diet.

    SvaraRadera
  2. En diet är ju en speciell kosthållning under en begränsad tid, för att nå de reslutat man vill nå. Jag provade LCHF för ett år sedan, 3½ månad. Men eftersom jag samtidigt tränade så behövde jag ändra frukosten lite, men då åt jag frukt som kolhydratkälla. Annars kraschar man mentalt. Jag gick ner 18 kilo, Micke 9 kg. Vi mådde jättebra och var inte alls lika sockersugna. Man kan utgå från en diet och modifiera den enligt individuella behov. Har massor med tips på lager i fall du behöver :)

    SvaraRadera
  3. ja det är bäst att va lyckligt ovetandes. =) hihi...nä för jag kollade på en fejjan-gilla knapp som fanns med blogger men den såg annorlunda ut.
    aja...inte så noga.
    kram på dig

    SvaraRadera
  4. Men du kan ju ändå äta bra och vara snäll med kroppen utan att äta någon "diet". Jag och Rickard körde en månad med GI, mycket för att jag har ibland lätt att få uppblåst och ont i magen av viss mat. Jag tycker inte direkt att GI är någon diet bara ett sätt att äta bättre. Du äter fortfarande protein, kolhydrater och fett. Men väljer bort av de slag som inte är hälsosamma. typ fleromättade fetter, rent socker och snabba kolhydrater. Och man kan lägga upp det på precis den nivån man känner själv... ;) ett tips bara!

    SvaraRadera
  5. Dessutom är det ju en utmärkt diet för T

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt kört två veckor med lchf nu..meest oxå bara för att jag tyckte det skulle vara roligt att testa något nytt, och som ammande mamma kan man ju inte kankse gå in helt blint i någon diet..men ärligt...jag har prövat de fleta dieter, men aldrig någon så lättlagad eller god mat...med lchf behöver man def inte avundas alla andra som får äta gott och så.. och hittills har 3 kg försvunnit på de två veckorna..så pröva..rekomenderar verkligen.. =)

    SvaraRadera