fredag 20 maj 2011

Läskande lemonad

Idag har jag för första gången gjort lemonad. Jag följde instruktionerna i senaste numret av Isabellas, men blandade olika citrusfrukter istället för att enbart använda citroner. Gör jag om det igen utesluter jag nog lime, för den gav viss eftersmak. I övrigt är jag nöjd med resultatet. Dessutom var det busenkelt!

Jag använde tre citroner, två lime och tre apelsiner (obesprutade). Pressade juice och kokade upp tillsammans med skal från frukterna, tre deciliter vatten och 400g råsocker. Det fick sjuda ca 30 minuter innan jag silade lemonaden, lät den kallna och därefter hällde upp på flaskor.

2 kommentarer:

  1. hahaha jag älskar hemlisar bara jag vet om dem ;)
    kramen

    SvaraRadera
  2. Jag brukar göra citronlemonad, den är superenkel och väldigt uppskattad. Bara citroner, citronsyra, hett vatten och socker, sedan ett dygn i kylen innan den silas.:)

    SvaraRadera