söndag 22 maj 2011

Juveler och bråte

Redan som liten, det handlar om minst femton år tillbaka i tiden så började jag samla saker för att flytta hemifrån. Väldigt tidigt alltså. Jag kunde hitta saker som jag trodde skulle komma till användning länge fram i livet och de hamnade i en låda för att invänta flytten. Vid flyttillfället var det inte särskilt mycket som jag packades upp. I lådan fanns allt från barnsulor, till silverskedar, rostiga burkar, udda handdukar och ett och ett bäddset.

Nu är det 39 dagar tills huset är vårt och jag började fundera över vad vi ska fylla huset med. Men så har jag ju även denna gången samlat! :-) Hos mamma och pappa väntar två stora skåp. I storasystser H's ladugård står en gammal gustaviansk soffa som jag fick för längesedan av farmor. Syster M förvaras en stor 70-tals bokhylla och ett teakbord. Min morbror har en gammal soffgrupp från min mormor och morfar som ska hämtas hem och lillasyster förvarar ett gäng pallkragar som ska användas i trädgården. Svärfar står också med vår nyinförskaffade motorgård med snöslunga och gräsklippare. Men snart allihopa, då blir ni kvitt våra juveler och vårtt bråte! För snart får det plats - hemma hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar