onsdag 27 april 2011

Tisdagsloppis på en onsdag

Det har blivit något lugnare på loppisfronten. Jag känner väl att jag inte har direkt utrymme att köpa hem allt jag vill :-) Och inte har jag heller energi att ändra så mycket här i lägenheten, nu när vi vet att vi snart ska flytta. Men det blev ett besök på loppisen i Gottne idag!



Några små guldkorn följde med hem. En liten bit tyg för en femma! (Blommigt, såklart!) Det ska bli till en somrig duk till trädgårdsmöblerna. Sen ett grytunderlägg, även det för ynka femkronan. Kalaset slutade på 40:- och då hade jag även med mig en aluminiumpanna och ännu en duk i påsen! Helt okej om nån väljer att fråga mig! ;-)

2 kommentarer:

  1. Milda Moses, sâ billiga dyrbarheter hittar jag inte här ! Det där underlägget verkar nästan "blue China". Om jag lyckas ta mig upp till Norrland till sommaren kommer jag att se mig om efter "loppisar". Förmodar att det är butiker med en tydlig skylt. I Frankrike, var jag pâ Loppis med min son och svärdotter i förra veckan, innan de reste tillbaka hem, och den minsta lilla fula kopp eller fat kostade 10- 20 euros (120-240sek)

    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera
  2. Om du menar dessa trakter med Norrland, tror jag vi har riktigt bra loppisar. Medvetenheten är inte så stor hos de som har loppis och dessutom finns många att välja på! Jag kollade aldrig upp underlägget, tyckte bara det var fint :-)

    SvaraRadera