söndag 24 april 2011

Borta bra, men.. ja, ni vet.

Vi är hemma igen. Strömsund bjöd på strålande väder! Vi hade en bra liten visit och har kommit överrens om att göra utflykter oftare! Det är värdefullt för hela familjen att få komma iväg och se nya saker, tillsammans. Medan T tog vara på de sista isarna, lekte vi ute mest hela tiden. Men vi hann också göra ett besök på Beppe Wolgers museum, vars tyvärr endast loppisdelen var öppen än. Det var medvetna ägare och vi uppskattade mest hästarna, frigående höns och hundar. En riktig lantidyll. Jag har alltid sagt att jag vill ha hönor. Och hund. Hästar är vackra djur, men för stora för min smak. Vi hann besöka två av tre loppisar som vi hittade skyltning till. Det slutade med sex tallrikar av engelskt porslin för totalt 30:- (Jag vet, det börjar bli tjockt med porslin snart. Men det finns å andra sidan snart utrymme att förvara!)

Väl hemma igen bjöd byn på än vackrare väder. Vi åkte från vårvintern och kom hem till sommaren. 23 grader, -i skuggan! Svalare kläder åkte på, glass inhandlades och E sprang glatt barfota på loftgången medan katten solade på räcket. Det är bra skönt att komma hem ändå. Än bättre är det att vi får vara lediga och tillsammans en hel vecka till.

2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft det mysigt!

    SvaraRadera
  2. Hör av er om åker till stan.. då kanske jag får bjuda på kaffe eller saft eller varför inte the..

    SvaraRadera