måndag 4 april 2011

Surväder kräver uppmuntran

Idag står målning på listan, men det finns ju lite dötid mellan varven. Vädret här idag är riktigt grått och grinigt, så jag bestämde mig för att gå på blomsteraffären och köpa hem något litet och uppmuntrande. De här blommorna hade gjort sitt efter två veckor, så idag bytte jag ut dem.



Med hem följde även lite vårlökar! De tog plats bredvid påskliljorna som mamma och pappa kom med. På bilden ser ni även den rostiga gamla mjölkhämtaren jag köpte häromveckan för 30 kronor. Däri ska lite björkris få ta plats när påsken närmar sig. Men inte riktigt än.

1 kommentar:

  1. Tänk jag hade tvâ likadana förr vid var sin sida av ingângen och brukade satta i en plastkorg i varje som jag planterat med sprakande röda pelagonier. De höll sig hela sommaren och blev jättehöga och buskiga/ Man kan polera mjölkhämtaren sâ den blänker :)
    Gammelmor

    SvaraRadera