onsdag 13 april 2011

Att tapetsera en byrå

Det börjar vara längesedan jag lovade er en bild på projektet som började med urklippta serier från dagstidningar. Slutresultatet har stått klart länge men jag har inte orkat bära upp det ur källaren när mycket annat har tagit min tid. Jag kan härmed i alla fall meddela att husköpet är definitivt! :-)

Nåväl, allting började med att jag läste på nätet om någon som tapetserat med tidningspapper, och så jag tänkte jag att min gamla byrå som stått på förvaring hos svärföräldrarna kunde få en makeover. Ett plus ett.. blev en tapetserad byrå, med tidningspapper.
















Byrån var till en början i furu. Jag målartvättade den och målade med grund och lackfärg. Jag valde att bara måla ett varv för att färgen inte skulle bli heltäckande. Lådorna tapetserade jag med tidningspapper med vanligt tapetklister. Därefter lackade jag ett otal varv för att få papperet blankt och härdat, så att det håller ordentligt.

Ett jätteroligt projekt, för jag visste verkligen inte vad jag hade tänkt när jag körde igång. Och det tog mer tid än jag tänkt också, men resultatet blev rätt lyckat! Var byrån nu ska få plats vet jag inte, men som kontorsbyrå, i ett barnrum eller att förvara tidningar i tycker jag den passar ypperligt.

8 kommentarer:

  1. Snyggt gjort ! Hade inte gjort det bättre.

    Gammelmor

    SvaraRadera
  2. sv. så kul att du är med och tävlar om smycket :D

    SvaraRadera
  3. Åh, jag tycker att den blev jättefin faktiskt! Har själv som en punkt på min fixar-lista att jag ska måla en byrå. Den är visserligen lite större, men kanske jag kan göra något liknande.

    /Stephanie

    SvaraRadera
  4. Roligt med tidningspapper. Jag har tapetserat och målat en byrå, fast med vanlig tapet. Det blev också riktigt fint.
    Ha en mysig dag
    AC

    SvaraRadera
  5. Vad kul att så många gillade den! :-) Kul att inspirera!

    SvaraRadera
  6. jättesnyggt...men i nya huset borde det väl finnas plats för den =)
    kramen

    SvaraRadera