torsdag 7 april 2011

Det finns fördelar












Jag har aldrig älskat att vara gravid. Faktiskt. Men det finns fördelar med det! Jag har i vuxna dar blivit allergisk mot mer och mer. Det började med nötter och pollen, därefter kom frukter och skaldjur. Skittråkigt, rent ut sagt. Det bästa (bortsett från barnet som kommer, såklart) med graviditeter är att jag kan äta frukt! Utan obehag och klåda. Det är en enorm lycka då jag annars bara tål bananer! (Dom är jag vid det här laget rätt less!) Men är det någon i denna värld som kan förklara för mig hur detta funkar? För det är bara fruktallergin som ger med sig och jag har varit allergisk mellan graviditeterna! Nåja, jag njuter i vilket fall som helst och ikväll blev det fruktsallad!

4 kommentarer:

  1. Ja det är konstigt det där. Måste ju va nått hormon som motverkar allergin eller så minskar det allergiframkallande ämnet under graviditeten. Eller så är det gåde och. Är det kärnhusfrukter du inte tål? Har en klasskompis som är allergisk mot frukter med kärnhus.
    Kraamen

    SvaraRadera
  2. Åh, jag kanske måste våga mig testa på också? Tål ju inte heller annat än banan och apelsin...

    SvaraRadera
  3. Hm. undrar om det fungerar för mig med. Är ju allergisk (tror jag iaf då jag haft reaktioner) mot äpplen vilket jag saknar enormt ibland. Får prova...hehe! annars får du ingen förklaring för mig, tycker det låter skitskumt.

    SvaraRadera
  4. Samma här. Jag frossade i bl.a. apelsiner under mina graviditeter! Konstigt, inga utslag, MEN jag räkor fick jag ett kraftigt nässelutslag som höll i sig i en vecka!!

    SvaraRadera