söndag 3 april 2011

En fantasi

Nångång, i framtiden, då har jag en idè om att ett gammalt linneskåp ska ta plats i mitt hem. När man öppnar det ska där ligga välrullade sängkläder, som gärna är manglade. Handdukar i prydliga rader och i färgordning. Och dukarna ska vara upprullade på hushållspappersrullar, precis såsom min mormor hade.

Diskhanddukarna ska få plats i köket så jag kan hålla på att byta så ofta som jag vill. Och mina mattor, som jag kanske skaffar nångång, ska ha en plats i den även för tillfället obefintliga kökssoffan. Gardiner ska hänga på galgar i en alldeles egen garderob. Bara för att det kanske underlättar med strykningen när de ska upp igen.

Verkligheten säger mig att detta kan komma att dröja. För när ska jag införskaffa mig en mangel? Och när ska jag ha tid att stå vid den? Prydliga rader är det förresten bara jag som kan, så kanske det här får bli den dagen jag bestämmer mig för att bli hemmafru på heltid :-)

1 kommentar:

  1. Det är inte dumt att vara hemmafru/husfru om du tar detta yrke pâ allvar och inte sneglar pâ andra mindre lyckligt lottade kvinnor som gör sig hörda och pockar pâ uppmärksamhet.
    Att ta hand om de man tycker om, uppfostra barnen till ordentliga och ansvarsfulla vuxna, fixa huset sâ det blir ett slott, odla grönsaker,baka och frysa in, stötta sin man i alla väder, ha ett socialt liv.....finns det nâgot bättre jobb ?

    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera