lördag 30 april 2011

Förvaring i glas





















Jag har sparat på mig lite gamla glasburkar i olika storlekar och former för att få lite roligare förvaring till allting i skafferiet. (På loppis kostar de nästan ingenting och äldre släktingar har ofta lager av dem!) Min tanke är att sånt man använder flitigt faktiskt kan stå framme. Utan att det stör.

Jag införskaffade även en äldre (junior)dymo eftersom jag gillar just den gamla märktejpen. Jag är själv riktigt nöjd med hur det blev! :-)

2 kommentarer:

  1. Jag sparar glas och har säkert 30 glas i skäpet därför att glas är sâ praktiskt - man ser innehâllet, kan frysa och micra hur lätt som helst, lagom innehâll för 2 pers.
    Sâ fram för knappar i alla de färger och former, flickor gillar att leka med knappar, som med fantasins hjälp kan bli vad som helst en regnig dag....att frysa till kompotter, sylt, grytor, köttbullar, förvällda nässlor till soppor eller pastejer, ja allt möjligt som sparar tid till roliga saker. Jag saknar den roligaste tiden i mitt liv när barnen var smâ och vi hittade pâ en massa saker att göra tillsammans ute pâ landet.

    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera