torsdag 14 april 2011

Gratis möbler

Efter att jag hade badat E ikväll så hade jag sju meddelanden av min pappa på telefonen. Han och farmor hade gått igenom vilka saker som hon inte hade plats för nu när hon flyttat från huset. Å vet ni, det var bara att välja! Vilken lyx! Jag blev så himla glad. Nu måste jag bara ordna med förvaring eftersom farmor måste tömma två månader innan vi får tillträde till huset.



Det här ska bli mitt linneskåp! Jag har inte sett det närmre än denna mobilbild, men det ska enligt farmor vara sedan -40 talet och i ganska gott skick. Stolen som står intill var en uddastol som jag också bad att få ta rätt på.














Den här skåpen tror jag blir perfekt i det lekrum vi tänkt ha på bottenvåningen. Då kan man stöka undan leksakerna när barnen lekt klart! Skåpet behöver tydligen målas, men det kan man ju kosta på sig när det i övrigt var gratis :-)

2 kommentarer:

  1. Vad kul med gamla möbler och vad kul att du tittade in hos mig:)

    Lampan finns att köpa på Ilva i Malmö. Industrilampa Raw heter den och kostar 1295:- Jag bor själv i GBG så jag fick den hemskickad på posten för en ganska billig peng:)

    Ha det fint!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Kul att titta pâ ditt linneskâp för jag sâg ung samma i en boutique med antika kina/japan möbler men i blänkade rött. Undrar var människor hämtar sina idéer genom tiderna ? Reseinspiration ? Pajen ser ut att vara mer än en paj sâ jag skall pröva med lite morätter i imorgon. Den bästa maten lagar man själv har jag kommit underfund med. Köpte en dyr djupfryst ostpaj igâr, som inte smakar nât och som inte gillade min mage för den har protesterat hela natten...men jag rev faktiskt en morot och stoppade ner den i min sydfanska örtburgund sâs och det passade fint för tomaterna gillade ett extra tillskott av det söta i morötterna sâ sâsen blev jättegod. Rivna morötter passar in lite varstans. Imorgon skall jag ha rârivna morôtter med äpple och apelsinmarmelad till mina hungriga smâvargar. Trevlig helg !

    Gammlemor utanför Paris

    SvaraRadera