onsdag 3 augusti 2011

Tvättstuga

Jag börjar med att visa er det absolut värsta i hela huset! Tvättstugan. Trots att man inte tillbringar den största delen av tiden där har jag haft planer för den sedan vi vann budgvningen på huset. Man kan ju tycka att det finns annat vi borde göra först, men nej, jag vill göra detta först. Och då gör jag det.

Efter att ha delat tvättstugor i lägenhetshus och helt saknat utrymme för tvätt har jag verkligen längtat efter att få ett helt rum bara för sådant! Vi har en oinredd källare i huset men bara för det behöver ju tvättstugan inte se ut som den gör, med skadade väggar och olika färger. Jag hoppas att jag snart står där nere och manglar mina lakan i ett betydigt trivsammare rum än det på bilden! :-)

T har tillsammans med sin pappa putsat och spacklat väggarna och idag åkte jag iväg för att köpa färg. Jag valde en färg som hette Rosewood. Den är väldigt ljus, men bryter lite mot rosa och beige. Det blir verkligen skillnad! Men resultatet får ni se först när allting är färdigt.

2 kommentarer:

  1. Frida,Du borde kolla pâ utsidan om det finns samma fuktfläckar som pâ insidan, kanske nĝot sprucket vattenrör som behöver ses över. Annars kan det spricka mer till vintern om det fryser och dâ kan det bli översvämmning i tvättrummet. Fast ni kanske redan har gjort en översyn sâ väggen är torr. Jag har fortfarande pâ mina argusögon efter ha kollat min sons gamla hus :)
    Jag önskade mig alltid en mangel till lakan, men hittade ingen tyvärr. Det finns inget skönare att sova i än nymanglade, linnelakan som fâtt torka ute pâ streck...och som doftar ängsblommor.

    Gammelmor

    SvaraRadera
  2. Tack för att du lämnade en kommentar hos mig så jag kunde hitta till din fina blogg också! Vad roligt att få lite fräscht i tvättstugan, det väntar jag också på :) Ska bli skoj att få se ert resultat sedan. Kram Linda

    SvaraRadera