måndag 22 augusti 2011

Höstfejning i trädgården

När T gick isäng tillsammans med E ikväll så klädde jag lillebror och tog med honom ut för att påbörja lite höstfejande. Planerna är många och tiden knapp, så jag tänkte ta tillfället i akt. Lillebror somnade snällt och jag började klippa och stötta upp en av alla de buskar jag tänkt. Sen kom regnet. Så himla typiskt!

Jag får hoppas på en kväll med bättre lycka snart. Förutom alla bärbuskar som behöver lite hjärta så ska jag sätta ut sex pallkragar. I dem ska jordgubbsplantor planteras och sen ska där finnas plats för lite odling till nästa vår. Ett helt gäng nyponbuskar ska upp. Under två stora häggmisplar tänkte jag sätta spotlights och sen ska äppelträdet få lite omsorg efter att äpplena tagits omhand.


3 kommentarer:

  1. Jag började också med lite fejande i trädgården idag...riktigt rofyllt.

    SvaraRadera
  2. Vad är en pallkrage ????! Verkar mystiskt ..:)
    G-mor

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med en Ville till, hur gammal är sin?

    SvaraRadera