tisdag 2 augusti 2011

Oredan

Clara skrev ett inlägg i sin blogg häromdagen som hette "Skenet bedrar". Ett mycket intressant inlägg som handlade om folks förutfattade meningar och om hennes prioriteringar vad gäller ordning och reda. Jag log inlägget igenom! Antagligen för att det träffade mig precis..

Jag har verkligen släppt på kraven om ett perfekt hem. Det är inte det viktigaste längre, även om oredan emellanåt är ett irritationsmoment. Och jag chockades smått när jag sedan läste kommentarerna till inlägget. Vi verkar vara en hög som känner igen oss! Jag som trodde att det bara var jag!

"slänga in alla saker i en garderob och tvinga igen dörren"
"ser en gammal strumpa här som jag kan torka med"
"spiller glass på golvet -  och suddar glassen med hälen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar