lördag 13 augusti 2011

Allt för en tia

Dagens utflykt gick på en välannonserad loppis var tre generationer sålde ut sina saker. Allting, stort som smått, såldes för tio kronor. Vi kom kanske tio minuter efter utsatt tid och redan då bar folk därifrån mängder av saker. Vi fyndade lite smått och så även T, som till en början inte alls var särskilt imponerad av mina dagsplaner.

Jag hittade fint porslin! Som om jag inte hade tillräckligt.. :-) Men de är en viss charm med det gamla! Fina, inte sant? Rörstrand it is. En blåvit Kockumhink följde med hem också. Något rostig, men till plantering nästa sommar blir den perfekt. Och sen en fin trasmatta.

4 kommentarer:

  1. Men oj sâ fina saker och sâ otroligt billigt ! Ser alla loppisar likadana ut i Sverige ? Det skall jag leta efter när jag kommer hem i slutet pâ augusti. Sâ trevligt/mysigt det ser ut att vara. Sân tur du har...

    Gammelmor

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade igen mig igen! Det finns verkligen alla sorters loppisar. Både dyra och billiga, men någon som igår har jag aldrig tidigare hört talas om! Vart är hem för dig?

    SvaraRadera
  3. Mitt hem är till slut platsen där min säng stâr, sade en svenskt väninna i Paris till mig nâgra âr efter barn och man lämnat henne. Kanske bllir det sâ till slut ?
    Men man behâller alltid minnet av barndomshemmet livet igenom som det ultimata hemmet med älskade föräldrar, omgivning och syskon och det är dit, till tryggheten, som tanken flyr när livet känns svârt eller meningslöst. Ett smultronställe dâr ord betyder nâgot och tystnad inte betyder likgiltlighet.
    För ytliga personer betyder inte ett hem nâgot särskilt, men för svenskar som tillbringar en stor del av deras liv inomhus finns det ord som- mys t.ex som inte finns i franskan, men som betyder mycket.
    Har man ett hus kan man âterskapa lite aav sitt föräldrahem och fâ idéer om inredning t ex av andra unga bloggare. Kolla den här bloggen om att inreda ett tvättrum, som kanske kan inspirera dig. Kolla
    http://attvaranagonsfru.se/?p=4634#comments

    SvaraRadera