onsdag 17 augusti 2011

Friska promenader

E har börjat sina femton timmar på dagis igen och eftersom vi bor så nära nu har jag valt att promenera dit med henne på morgonen. En lämplig liten morgonpromenad för små ben. Jag har tagit lillebror i bärselen och sen har vi sett till att gå ut en stund tidigare. Igår hoppade vi i vattenpölar efter galet mycket regn och idag observerade hon något nytt, spännande i träden! Gula löv! Javisst, hösten är här!

Det vände verkligen fort. Vi har fortfarande hyfsat varma dagar men det är helt annan luft ute. Frisk höstkall luft! Jag brukade tidigare bli lite deppad över att sommaren är över, men sedan barnen föddes känns det inte likadant. Man får upptäcka årstiderna på nytt. E är verkligen i upptäckaråldern! Hon längtar redan till vintern, men det är väl mer än jag kan påstå att jag gör. Jag skulle gärna slippa november och januari månad, de ingår inte under favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar