torsdag 11 augusti 2011

Det är klart för i år

Tjugo kubik ved har hängt över T och några hjälpsamma ur släkten. Den har kapats och klyvts och sedan staplats. Idag lyftes de sista vedträna från backen. Jag tror alla är lättade att det är över för i år. Även jag, trots att jag knappt lyft ett endaste vedträ!

Vi har varit rätt skonade från regn, men när den sista kärran lastades in möttes den stora solen av en svart himmel och regnet började falla! E, som älskar regn firade med en dans! Sen gick vi in och gjorde kväll.

2 kommentarer:

  1. Jag fattar egentligen inte heller hur vi har orkat såhär lite i efterhand. Just nu känner jag mig helt slut och mättad på alla byggnationer.

    Nu längtar jag tills vi får njuta av familjelivet till fullo och hjälpas åt med allt det husliga så som städning, handling, vara med Olivia och ja allt de dära. Det har minst sagt tagit på krafterna, Markus har slitit med huset och jag med allt det andra.

    SvaraRadera
  2. Ser att Ellen har en windfleece på sig just på den här bilden, hihi. Tack för tipset ska kolla om jag kan kamma hem en sådan i strl 74 så hon har något att växa i!

    SvaraRadera