måndag 15 augusti 2011

Porslinskärlek

Sedan jag började gå på loppis har jag köpt massor med porslin. Enstaka och udda tallrikar, skålar, burkar, uppläggningsfat osv. Jag har förälskat mig i det gamla! Här kommer ett axplock av nygammalt porslin som flyttat in senaste året..

Något nötta, men ändå fina! Tallrikarna heter Carina (Gustavsberg).



Rörstrand, en resturangservis utan namn. Superfina! Och ett gäng glas- och förvaringsburkar.

Berså-assietter.

Udda tefat för en krona styck, som används som krukfat :-)

Det fina prickiga uppläggningsfatet från Rörstrand och en omärkt skål från helgens loppis.

Det finns massor med mer också! Jag skulle vilja byta ut allt vi har till udda, gammalt och charmigt porslin istället. Det har lite mer känsla. Sen har jag en fantasi om att ställa alla mina favoriter i ett vitrinskåp, så man inte gömmer bort dem. Men vi får se hur det blir med den saken.

2 kommentarer: