onsdag 31 augusti 2011

Stanna tiden!

Tiden går för fort! Jag önskar att jag hann så mycket mer! Jag har hållit på i två dagar för att få upp nya gardiner i vardagsrummet och ändå ligger en av fyra fortfarande på strykbrädan. Jag har visserligen hunnit byta färdigt alla beslag i köket och utöver det hunnit med ett loppisbesök både igår och ett idag. Mina ambitioner är kanske väl höga, men att vara hemmamamma är ett heltidsjobb om något.

Innan jag blev mamma älskade jag att jobba. Jag tror att jag gör det fortfarande, men nu känns det lite annorlunda. Det är viktigt för mig att få komma ut och jobba igen och jag vet att jag antagligen skulle älska det nu också. Men jag skulle vara nöjd med en deltid för att ha möjlighet att vara hemma med barnen och för att hinna allt som behövs göras hemmavid.

2 kommentarer:

  1. Deltidsarbete är verkligen helt underbart! Önskar att det hade varit möjligt för alla även ekonomiskt att kunna ta vara på tiden att vara hemma mycket med barnen.

    SvaraRadera
  2. Tror deltidsarbete är det riktiga i alla länder i framtiden, för alla människor, inte bara hemmafruar som vill ut ur fâgelburen ett tag - om arbetslösheten stiger över 10% i Europa. Det skulle ge alla människor chansen till en minimal inkomst att överleva pâ....helst skall man dâ ha eget hus, odla egna grönsaker och ha nâgra hönor som värper en massa ägg. Naturligtvis en hel skog som hux flux blir vedträn till pannan, sâ man inte fryser om vintern.

    Det är nâgot man inte skall glömma, när man är ung.

    G-mor

    SvaraRadera