söndag 21 augusti 2011

Skvallerbär

Vi hittade några stackars blåbär i stugan i fredags. Men det blev inte mycket att ta med hem. Åtminstone inte lönt att göra något av. E är snabbare än blixen att sätta i sig det vi plockat. Men hon fyller ju på med antioxidanter och det lär behövas när dagis nu dragit igång. Viktigast känns ändå att hon lär sig att vistas i skog och mark, som är pappas stora intresse i livet.



Jag själv önskar att jag tidigare hade varit mer i naturen. Jag tycker det är rogivande, speciellt att plocka bär, men jag har lite för stor respekt för skogens alla djur. Förhoppningsvis kommer jag väl över det också, sinom tid. Jag får väl lära mig i takt med barnen :-)

2 kommentarer:

  1. Men Frida, det är aldrig försent att börja vara ute i naturen. den står där, är ju bara att gå och ställa sig mitt i och andas in. Ut med dig nu sedan du fått på dig lite kläder...schas iväg bara. Tag med en liten korg utifall du skulle hitta några svampar eller bär, det finns kvar ännu.
    Kram på dig och ha en fin söndag.
    pappa B

    PS: Visst har Jonna en fin blogg?

    SvaraRadera
  2. Glöm inte en termos med kaffe och och nâgra hembakade kanelbullar och en filt ! Njut ! Fast hösten har vâl kommit nu sâ det finns inga bär eller nâgon svamp kvar. Kanske om man vet var man skall leta....Lyssna till fâglarnas pratskvaller och lär dig känna igen signalerna till vad som pâgâr. Nyttigt och kul.

    G-mor

    SvaraRadera