fredag 6 januari 2012

Bara skit

Om det var någon som missade den svenska filmen Kronjuvelerna som visades på SVT i veckan och som inte har sett den, så rekommenderar jag er verkligen att se den. En gripande och känslosam film.

Jag vet att jag är überkänslig i jämförelse med de flesta andra, men jag tycker det är så tråkigt att minst åttio procent av alla filmer innehåller våld, hat, blod och vapen. Jag får ont i hela kroppen av att se sånt. Och jag mår dåligt. En tyst och lugn fredagkväll, som ikväll när barnen sover gott, så visar tvn ingenting vettigt. Ingenting som berör och ingenting man kan skratta åt. Fantastiskt tråkigt.

3 kommentarer:

  1. Å jag såg den filmen förra veckan, helt underbar, jag fullkomligt älskar den. Med ett magiskt skimmer över sig som jag önskade att alla filmer hade och dessutom med en djupare innebörd, precis som det ska vara.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag såg den inte tyvärr. Tittar sällan på tv. Jag vet att jag missar massor av bra program. Kanske måste ta tag i detta tv-tittande lite mer :)

    Trevlig helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Riktigt mysig och även om den egentligen skulle utspela sig längre tillbaka i tiden så var det ändå så att man kunde relatera till den, lite idag i den. Helt underbar och Jesus han ville man ju bara krama hela tiden. <3

    SvaraRadera