torsdag 10 november 2011

Prylar på hög

Den där perfekta kökssoffan för vårt kök lyser med sin frånvaro. Men när man går på loppis kan man ju istället hitta saker som man inte visste att man behövde. Eller kanske rättare sagt, saker som man inte behöver, men som kan få följa med hem i vilket fall. Bara för att de är billigt (och fint).

Som denna, som kostade mig en tia, och som fortfarande står i en påse i förrådet för att jag inte vet var jag ska placera den. Men som jag absolut inte kunde lämna kvar.

Eller den här gamla speglen, för en stackars femkrona som jag inte heller behöver, och som är opraktisk på många vis. Men fin.. och tydligen oemotståndlig.

1 kommentar:

  1. Ursnygg ! Du kan ha en avlâng blomkruka i plast i den och klä metallen med nân grön klätterväxt till jul. Int klokt sâ billigt ! Jag har ocksâ kollat Bukowski som har auktioner pâ nätet. Ganska billigt om man jämför med Frankrike och samma kvalitet. Vackra saker. Önskar jag hade en lastbil...
    G-mor

    SvaraRadera