onsdag 30 november 2011

Befriande måsten

Imorse kände jag inte för att stiga upp. De här första nätterna som T har jobbat igen har varit minst sagt struliga. Så när jag hade lämnat på dagis och lillen somnat för sin förmiddagslur så lade jag igen mina blå och sov bort några timmar. Välbehövligt, minsann.

Därefter har jag gjort bort måsten. När det finns tid för att göra sånt i lugn och ro tycker jag att det är befriande! Befriande att betala bort räkningarna och känna sig skuldfri. Befriande att åka iväg till återvinningen och bli kvitt sorteringen, att städa i skafferiet och återskapa ordningen, tvätta.. eller något annat som annars känns överhängande och allmänt tråkigt.

Jag hoppas att kvällen ska bli lugnare så jag kan ta mig an något som jag själv vill göra, för min egen skull. Kanske göra om dörrkransen, skapa lite mer, fixa med mitt senaste och hittills mest konstiga loppisfynd. Spana i inspirerande webshopar eller bara hänga framför något uselt tvprogram.

1 kommentar: