fredag 25 november 2011

Livet med en treåring

Det händer mycket med en treåring i huset! Det finns hur mycket som helst på lager och jag borde verkligen börja med den där anteckningsboken för roliga saker som sägs här hemma nuförtiden.

Jag gjorde för övrigt mitt största misstag på länge när jag för ett tag sedan bad E att ta tre tuggor till innan hon fick gå från bordet. Det slutade med att hon varje mål efter det åt just tre tuggor och sen ansåg att hon var klar! "Du har ju sagt tre tuggor, mamma!" De är ju inte dumma de små! Jag har verkligen fått "äta upp" det och kommer inte prova den metoden igen.

Här kommer mer:

T: Vad fin du är i din röda tröja med katten på!
E: Jag tycker inte att pappor med orange tröja med bokstäver på är fin!

Sitter och pratar om julen..
E: När det blir jul får man önska sig något!
Faster: Vad ska du önska dig då?
E: Ehm? En lillasyster vill jag ha!

Ringer sitt första telefonsamtal
E: Jag tänkte att du skulle komma till mig
Farfar: Vad ska vi göra då?
E: Jag tänkte att du skulle komma med en godsak

E tittar ned på bajset i pottan och utbrister "Titta! Farfars bokstav!"

På Stor & Liten i torsdags
E: Min mamma kan inte sångerna!

2 kommentarer:

  1. hahaha så underbart...jo busan har växt så det knakar

    SvaraRadera
  2. Hi, hi lilla underbaring! Ja de allt bra finurliga de där små :-)

    Förstaadventskram!!

    SvaraRadera