onsdag 7 december 2011

Vilket väderomslag

Idag fick vi söka fram ordentligt med kläder. Även jag såg till att bylta på mig lite extra. Långkalsonger, täckbyxor, skinnvantarna och så en mössa ur sambons låda. Vi vaknade till en kall morgon med 13 minusgrader! 

Det ryker från grannarnas skorstenar och jag borde också ge mig på eldningen snart. Enligt termometern är det 14 grader inne. Det stämmer nog inte, men det verkar ändå vara dax. Jag är inte rikigt van att behöva anstränga mig för värmen inomhus, men det går nog att vänja sig.

3 kommentarer:

  1. 13 minus!!!! Jisses kallt kallt. Fast visst saknar jag nog minusgraderna här i sthlm så det blir lite vinter istället för lera

    SvaraRadera
  2. Jag avundas er ändå lite som har det kallt. Här känns det som vår på morgonen när man öppnar ytterdörren. Det är svårt att komma i stämning inför julen då, kan jag tycka.

    /Stephanie

    SvaraRadera
  3. Jag har ocksâ 14°C men utan värme i mitt sovrum vilket är skönt när man sover men kass när man sitter still. Har inte satt pâ värmen ännu, men väntar ett tag till. Sen kommer mitt isoleringsfönster till sovrummet i mitten pâ januari sâ tempen kommer nog upp i 16-20° vilket passar mig precis ; mindre el. Skall snart göra brasor i den oppna spisen pâ kvällarna om det blir riktigt kallt pâ kvällen. Ute sâg jag att det blivit kallare bara 7°C pâ morgonen. Skall sen testa min kallfront (limit) till vinterkölden, som Jonna Jinton, utan att sätta pâ värmeelementen och den gamla elmätaren varje mânad som blivit besynnerlig..
    Februari är kallast med nästan minus grader ute....Tur att jag har en ultraisolerad stor vâning !
    - Fast sâ mysigt med snö ute och Advent....Här firar man den inte och jul ar gourmetmat i lyxförpackning. Faktiskt ganska sorgligt.
    G-mor

    SvaraRadera