torsdag 8 december 2011

Pengabiten

Såhär ser vår dator ut. Vi har funderat på en ny.. men nja, den funkar ju än :-)

Att spendera pengar har aldrig varit svårt för mig. Men på senare tid, sedan vi flyttade hit, har det blivit betydligt mindre sånt. Det har nog dels att göra med avståndet till stan, innebörden i att dra två barn dit och även det här med föräldrapenning och sjukskrivningar att göra. Nåja, det är inte synd om oss på något vis. Jag tror inte man blir lyckligare med en massa pengar.

Jag minns att jag i gymnasieåldern beundrade en kvinna som jobbade deltid, tjänade just ingenting och uppskattade att istället vara hemma med barnen. Hon var lycklig över sin lilla inkomst och var nöjd med det lilla i tillvaron. Då bestämde jag att jag också vill bli sån. Jag försöker verkligen stanna upp och tänka på det och njuta av det lilla. Även om fantasin ibland inte har några som helst gränser.

3 kommentarer:

  1. Helt rätt!
    Tror inte heller att man bli lyckligare med mycke pengar, även om det är roligt att kunna köpa sig en sak man länge velat ha. Men ofta är den lyckan för stunden. Lyckan med familjen och goda vänner är den man lever på. =)

    SvaraRadera
  2. Men det är ju lite lättare med pengar. Men man ska inte underskatta att unna sig att va hemma bara det går runt. Njuta medan man kan.
    Ja er dator ser man ju på skärmen. :) våran måste jag koppla in i TVn för att kunna se. Lite drygt då den är typ ett halvår gammal. Måste väl fixa det snart.

    SvaraRadera
  3. Familjen är det bästa. Inget gâr upp emot make och barn. Ny skärm kan du hitta billigt pâ nätet eller Ebay begagnad dator likasâ. Hade du bott närmare hade du fâtt min gamla som fungerade toppenfint, men sonen gav mig en lite ny i present. Har kvar den gamla för den händelse att...men man kan ju inte spara pâ allt....fast du har ju stor källare :)

    G-mor

    SvaraRadera