söndag 4 december 2011

Andra advent, eller?

Det saknas verkligen julkänslor hos mig! Får det lov att se ut såhär den fjärde december? Nej, det känns inte okej. Jag hoppas att meterologerna har rätt och att snön får falla i veckan annars får jag ta in ytterligare några lådor pynt för att övertyga mig själv. Idag har jag försökt med julmusik och pepparkaksdekoration, men det funkade halvtaskigt.

Utöver det och en promenad på glashalt underlag har jag idag målat för att komma några steg närmre avslut på mina påbörjade projekt. Treårstrots och ett fjärde varv av förkylning hos lilleman har tagit övrig tid. Treårstrotsen alltså.. puh! Jag säger då det. Flertalet förkylningar, brist på sömn och just trots övertygar mig om att två barn är rätt tillräckligt i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Ja vi ska ju försöka göra lite pepparkakor. Får bli nån em efter dagis eller kanske på fredag. Då ska Max få baka så mycket han orkar. Då ska jag gå all in. Igår gjorde vi ett pepparkaks hus. Fick sådär när vi skulle dekorera taket haha spritspåsen sprack. Haha. Roligt hade vi iaf.

    SvaraRadera
  2. Hamnade här på din blogg av en slump och gissa om jag blir förvånad när jag ser "min" hemby på fotot! Jag är född i huset bakom det stora gula med rött tak!

    Du har en fin blogg med många fina inspirerande bilder!
    /Mari

    SvaraRadera