tisdag 1 maj 2012

Vårstök

Nu är vårstöket i full gång! All ledig tid tillbringas utomhus, i den mån vi har mätta och nöjda barn. Dörren står vidöppen och vi springer ut och in. Till och med tanten i huset (katten) vill vara ute. Vi gör framsteg i både vedskjul och vedhög. Vi har klippt buskar och krattat kvist, burit fram utemöbler och planterat de första uteblommorna. Vi har också planerat för både en grillplats, ett växthus, en ny parkering och en sandlåda. Så härligt! Med våren mår jag så himla bra!

6 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att vi fått vår! Fast ni verkarblivit av med mer snö nere hos er.

    SvaraRadera
  2. Så himla härligt med vårfix! Jag har också varit ute hela dagen och fixat på min gård. Det är en hel del att göra och det känns så bra när det är gjort och man blir så där skönt trött i kroppen! :) Tack för en fin blogg! / Carolina

    SvaraRadera
  3. Så himla härligt med vårfix! Jag har också varit ute hela dagen och fixat på min gård. Det är en hel del att göra och det känns så bra när det är gjort och man blir så där skönt trött i kroppen! :) Tack för en fin blogg! / Carolina

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt! Äntligen vår!
    Tack för din fina kommentar hos mig.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. Hej igen!

    Ja, det är så skönt när våren kommer för när det är som mörkast under midvintern tror man aldrig att det ska bli ljust igen!

    Nej, jag bor i Dalasjö, en by utan Vilhelmina. Jag bodde i Umeå i fem år under studietiden, men sedan flyttade jag hem till min hemby. Nu bor jag i min farmor och farfars hus som jag renoverar och inreder för fullt! :)

    Jag brukar vara i Umeå ungefär en gång i månaden för att hälsa på min pojkvän och vänner som bor där. Var bor du? Ha en bra dag! / Carolina

    SvaraRadera
  6. Så mycket vårstöksplaner ni har på G! Låter skoj :)

    SV: Små nyfödda bebisar verkar ha den effekten på såna som redan är mammor...att man vill ha en till alltså ;) Har märkt det nu när vi "visat upp" Lia för bekanta här...

    SvaraRadera