onsdag 23 maj 2012

Bättre nu än inte alls



Jag har alltså inte börjat med storstädet. Än ialla fall. Det finns ju roligare saker att göra en ledig dag! Flytta ut plantorna exempelvis. Efter en tur på handelsträdgården är jag också väldigt sugen på handla växter, träd, kryddor, buskar och blommor i alla de färger och former. Men, en sak i taget. Idag byggs sandlådan och hinner vi färdigt vet jag en som är lycklig i eftermiddag.

Här är i vilket fall de utlovade bilderna på vitrinskåpet som nu står utomhus och går under benämningen odlingsvitrin. Som blomfat har jag köpt udda tefat, och blekta Berså-tallrikar på loppis. De är inte i toppskick men kostade heller inte mer än några kronor.

2 kommentarer:

  1. Vilken smart idé!
    Måste jag nog låna:)

    Vilken lycka med egen sandlåda, vi gjorde en till barnbarnet här hemma hos oss och den uppskattas kan jag lova!;)

    Ha de gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. vilket fynd! älska älska berså.

    SvaraRadera