söndag 20 maj 2012

Bondgårdens djur

Det har varit så skönt med en ledig helg! Jag har påbörjat medicineringen av pollenallergin och är helt väck. Sjukt trött, tät och nysig.. men det ger sig väl kanske snart. Jag är fortfarande efter ett antal år lite bitter över att ha blivit allergisk i vuxen ålder. Men det tjänar ju lite till..

Igår åkte vi tillsammans med fler barnfamiljer från byn för att se på lite djur. Hästar, (Dexter)kor, höns, får, kaniner, katter och en hund. Det uppskattades väldigt av barnen! Vår dotter älskar djur och är inte det minsta rädd. Om det inte vore så fasligt mycket jobb med djur skulle jag vilja ha en bondgård. Den drömmen hade jag redan som liten. Men hästar och kor är för stora, får kan jag ingenting om och tuppar är jag rädd. Men hönor på sommaren drömmer jag fortfarande om ibland.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du blir bättre snart!!! Låter som en fin utflykt! Hönor drömmer jag också om och snart ska vi få dem!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du blir bra ! Jag har samma problems, men har inte tagit dem pâ allvar. Gör det !!!

    G-mor

    SvaraRadera