måndag 21 mars 2011

World Down Syndrome Day

Jag fick veta av Anna att det är idag är World Down Syndrome Day. En dag för att uppmärksamma de barn som föds med Downs syndrom. En dag för att sprida kunskap och förståelse. Anna med familj fick förra året en flicka med DS och jag har följt deras känslosamma resa sedan dag 1. Jag vill erkänna att jag haft en rädsla för att få ett barn med just Downs syndrom och jag har både gråtit och skrattat när jag läst i Annas blogg. Men idag skrämmer det mig faktiskt inte längre på samma sätt. En dag värd att uppmärksammas! 

1 kommentar:

  1. Tack fina Frida! Blev rörd av ditt fina inlägg! Även jag var rädd för att då barn med ds, därför är jag extra glad över att vi valde bort fosterdiagnostiken och istället valde Molly!
    Det har kommit många tårar idag, det är en väldigt känslofylld dag!

    Kram

    SvaraRadera