onsdag 23 mars 2011

Förändring pågår

Vårt hem tar allt mer form i någon sorts romantisk nygammal stil. Det är så roligt att få lite personlighet i hemmet! Vita kala väggar säger ju ingenting! Jag kom på mig själv en dag när jag kikade på något som jag såg i en annan blogg. Jag blev plötsligt blixtförtjust men tänkte sedan, att den säger ingenting till mig. Jag gillar den inte. Och varför skulle jag köpa den då? Bara för att den är stämplad med något fint märke eller är inne? Det är mycket roligare att sätta sin egen prägel och att inte bli ruinerad på vägen dit.

Det slår nästan aldrig fel att jag kommer hem med nya ideér. Gamla saker ger också inspiration! Oftast handlar det då om något jag såg som inte fick följa med hem. Idag grubblar jag bland annat på den där lilla pallen som kunde fått bära upp en blomma som står på golvet i vardagsrummet. Och en finfin tavla. Sen är det ju den där soffan! Är den för maffig för köket kunde man ju alltid ha den som säng. Hoppas att vi snart får tid tillsammans att åka och titta på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar