onsdag 23 mars 2011

I ett hus för oss

Jag fantiserar om en matkällare, med vita hyllor och kantband i rött och vitt. Där ska mina burkar med hemkokad sylt stå. Ett gammaldags kök i pastell, kanske ljust blå eller gröna. I mitt hus får det gärna vara snedtak och fasaden ska gärna vara putsad och vit. En veranda med massor av småfönster ska finnas vid entrén. Förvaring i form av garderober i massor, så man slipper blanda saker hejvilt. En tvättstuga stor som ett helt hus. Och det ska finnas ett badkar där man kan koppla av en stund efter barnen lagt sig. I min dröm finns också en kakelugn eller öppen spis. På gården ska det finnas bärbuskar och ett trädgårdsland. Sen ska barnen ha en lekstuga såklart. Jag skulle vilja ha en ladugård att fylla med onödiga saker. Och en hund som springer glatt emot en när man kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar