lördag 12 mars 2011

Vem är Frida?

Jag är 25 år gammal och numera bosatt i en by några mil utanför Örnsköldsvik. Här bor jag tillsammans med min sambo T och vår dotter E (drygt 2 år) och katten Kisse. En lillebror bor i magen och är beräknad till mitten av sommaren. Uppvuxen är jag i ett samhälle utanför Umeå tillsammans med min mamma, pappa och fyra syskon. Två äldre systrar, en yngre syster och en yngre bror. En stor familj! Efter avslutat gymnasium har jag haft mer eller mindre oglamorösa jobb, men jag trivs fint i arbetarvärlden och känner inte alls att en högre utbildning hägrar.

Vi flyttade från Umeå hösten -10 då T erbjöds jobb här nere. Jag har pluggat lite kurser på distans men är sedan januari arbetssökande. Däremot tror jag inte chansen för mig att bli anställd är särskilt stor, så jag planerar min vår med diverse projekt istället. Listan blir bara längre och längre! :-) Här i bloggen ska ni eftersom få ta del av det som slutförs.

Det har varit en stor omställning att flytta ifrån familjen och bosätta sig ute på vischan, men trots att jag saknar Umeå enormt mycket känner jag ändå att jag hittat lugnet och tryggheten här! Vårens stora projekt är nu att personifiera vårt hem, städa undan det strikta och perfekta, möbeljättarnas storsäljare och blanda nytt med gammalt.

Vad mer? Det får ni bestämma! Fråga på!

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul och få veta lite mer om Frida ;-)

    Du frågade inne hos mig om jag säljer något av det jag syr - Ja, jag har en liten bloggshop som jag säljer lite kuddar, lapptäcken, skärbrädor och necessärer.
    www.nastet-shop.blogspot.com

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera