måndag 7 mars 2011

Renoveringsprojekt

Jag har länge fantiserat om ett hus med renoveringsbehov. Ett hus att sätta egen prägel på. Det ska helst vara riktigt gammalt med små vrår och massor med snickarglädje. Idag hittade jag en bild på ett hus jag drog med min syster att titta på när E var ungefär ett halvår. Det kostade ynka 150.000 och jag hade nästan köpt det innan vi kom fram!


Väl framme visade det sig att nyckeln hängde ovanför dörren, det var bara att låsa upp genom den trasiga rutan på ytterdörren. Elen var klippt, vattenledningarna troligen trasiga och de "några år" som mäklaren sa att det stått tomt visade sig vara ca 30 år. Ändå kunde jag inte låta bli att bli putt på min sambo som tyckte att jag var väl positiv till stället. Idag kan jag förstå varför han inte tyckte om idén om detta renoveringsobjekt. Och det var kanske tur att han fick bestämma :-)


I den by vi bor idag finns också ett projekt jag önskar vi hade kunskap, möjlighet och tid att ta oss an. Det här huset är enormt! Gården ligger högt och idylliskt och det ska finnas massor med kakelugnar. Huset står tomt och ingen som jag pratat med här ser någon tjusning med det! Huset kräver renovering från grund till tak, men visst är det vackert?

3 kommentarer:

  1. Åhhhhhhhhhhhhh vad fint. Drömhuset!!!!! Vill ha.

    SvaraRadera
  2. Jätte vackert. Men renoveringsprojekt och två små barn? Inget jag skulle satsa på som börjar inse att ju äldre barnen blir desto mer jobb är det för mamman. ;) Men åtminstone väldigt vackert!

    SvaraRadera
  3. Det ser fint ut pâ lângt hâll men pâ nära ...? Kan man bara bo där pâ sommaren utan fara, är jag intresserad. Var har du hittat bilden ?

    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera