torsdag 6 december 2012

Spretiga pelargoner


















Idag är det mer humant väder. Det snöar och är åtta minusgrader. I jämförelse med gårdagens 22 känns det väldigt bra. Jag har skottat gården från den decimeter kallsnö som fallit under natten och nu väntar huset på värme och stök.

Mina egenodlade pelargoner börjar ha gjort sitt, men jag tycker de är söta där de står spretiga och taniga på övervåningen. Sen luktar det sommar när man är där och plockar vissna blad. Så de får nog överleva dagens städning också.

2 kommentarer:

  1. Söta! Mina står på vinden, med filtar runt sig :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de är verkligen taniga och vackra vid den här årstiden. Jag har ställt ut några av mina i garaget med filtar över och håller verkligen mina tummar för att de ska överleva vintern.

    Lycka till med dina!

    Kram

    SvaraRadera