lördag 29 december 2012

Middagstips till nyårsafton


















Känner mig aningen förvirrad i att det är lördag idag. Att det blir helg igen på måndag och att vi har plusgrader i december. Jag minns ingen nyårsafton där jag inte stått ute och halvt frusit ihjäl vid tolvslaget. (Eller okej, de senaste åren har vi nog somnat till innan midnatt och sen vaknat och studerat fyrverkerierna från insidan fönsterrutan..) Men ändå. Jag har precis kommit in från snöskottningen och är alldeles mör i kroppen. Snön blir så ofantligt tung i plusgrader.

Jo, jag vill ge er ett toppenrecept till nyårsafton! Om ni nu inte redan har menyn färdig? Vi ska bjuda på Runes vilda älgfile. Det här är faktiskt bland det bästa jag någonsin ätit. Nu har ni kanske inte alla tillgång till älgfile, men det har inte vi alltid heller haft och då går det fint med oxfile istället :-)

1 kommentar:

  1. Grattis till lilla fyra åringen!
    Jag är ingen kött älskare, men ett tips om man bjuder på middag :)
    Här blir det fisk på nyår, jag är en fiskälskare!
    Hittade ett recept på en fisk paella, ska bli spännande att testa!

    Önskar dig ett Gott Nytt 2013!
    Kram Sandra

    SvaraRadera