onsdag 26 december 2012

Små julklappar

 


Vi har nästan slutat med julklappar mellan vuxna i vår familj. Det dyker upp någon symbolisk grej eller ett ekonomiskt bidrag till sånt som kan tänkas behövas, men vi köper inte för köpandets skull och det tycker jag är vettigt. Att få ge bort på jul tycker jag ändå hör lite till. Jag har ju svårt att gå ifrån traditioner och därför var jag tvungen att ta med mig något. Jag gjorde därför små presentpåsar med daimbräck och saffransbiscotti till de som vi firade med. Det räknas ju nästan som ingenting och blev väldigt uppskattat! :-)

Ser nu att receptet på saffransbiscotti som jag lagt upp försvunnit. Jag hittade det här hos Queen of Kammebornia. Mycket enkla och goda. Och fina blev de också!

3 kommentarer:

  1. Vilka himlans söta presentpåsar!

    Mycket bra tänkt där med klapparna! Jag har försökt införa länge att vi kanske bara ska köpa till EN person istället. Det känns som om det räcker... Jag vill dessutom gärna ge bort något genomtänkt och helst känna och klämma lite innan jag köper- inte så lätt då man som jag är handikappad och behöver hjälp för att komma ut i butikerna.

    Dessutom har jag fått höra att jag är svår att köpa åt, jag är tydligen kräsen... (kan ligga nåt i det *S*) så då kan jag ju hellre köpa det till mig själv om jag ska vara ärlig... Men men, vi får se vad som händer inför nästa jul...

    Så fina snöiga bilder som vanligt! Fast nu är jag i Värmland och här är det snö så det räcker, värre nedåt kusten har jag förstått... Önskar dig ett gäng härliga juldagar! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julklappar! Personligen tycker jag att det allra bästa, är att få presenter som någon lagt extra tid på att göra själv.

    God fortsättning, allt gott,
    Frida.

    SvaraRadera
  3. Vi vuxna byter heller inte julklappar med varandra, våra barn "köper" till sina tre kusiner och tvärtom! Så därför har jag inte så många att köpa till förutom mina egna barn och min bror!
    Min man och jag byter inte heller, han avskyr att gå i affärer och varför tvinga honom när jag kan gå själv och strosa...
    Men att ge bort en fin presentpåse med hemmagjort godis eller något litet till svägerskan eftersom det var där
    Vi firade jul är alltid roligt att ge bort :)
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera