torsdag 20 december 2012

I sol och vinter



Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker om äldre lador, timrade stugor och gamla förfallna små hus. Jag blir nyfiken på vad som finns därinne! Jag är säker på att de flesta innehåller massor av övergivna saker som jag skulle kunna rädda och ta med hem. I eftermiddag ska jag bege mig på loppis och se om jag kan hitta några av alla de saker jag skrivit ned på min senaste villhafrånloppis-lista. Och på tal om stugor och lador och sånt, så tycker jag att de är fina som motiv också. Speciellt såhär i vintersolen.

3 kommentarer:

  1. Då är vi två! Jag har varit mycket på landet hos farmor när jag växte upp (kommer från ett litet samhälle i Värmland) och där finns det otaliga sådana. Jag kan gå förbi och fantisera om allt som hänt där:) Kul med loppis och de där sockorna i inlägget under var jättefina! Var har du funnit dem?

    SvaraRadera
  2. Säg hur hittar man loppisar ? Telefonboken eller liknande ?? Jag skall anne mig till lopppisar när jag kommer till Sverige.
    Härlig lada ! Delar dina tankar ;)

    SvaraRadera
  3. Håller med dig. Gamla byggnader facsinerar. Jag vill så gärna gå fram och titta in i dem och se hur de ser ut inuti. Och så vill jag veta mer om dem, vem som byggt dem och så vidare.

    SvaraRadera