måndag 6 februari 2012

Vardagsglimtar

När jag startade bloggen var syftet till den att lägga märke till "vardagsglimtarna". Att inte glömma bort att man faktiskt gör saker varje dag och att försöka uppskatta de små sakerna i vardagen. T är mycket duktigare på det än vad jag är. Jag har ganska svårt att leva i stunden och har lätt att glorifiera det som var och att längta efter framtiden. Jag vill inte bli en sådan människa som alltid vill ha mer! Jag försöker påminna mig själv om att vi har mycket att vara nöjda över. Mycket att uppskatta istället för att längta efter något mer. Men det är mycket svårare att leva efter det, än vad det är att skriva det. Och att tänka det.

Jag har verkligen känt mig trött på senaste tiden. Eller kanske snarare tom på energi. I helgen har jag gått och funderat på vad jag ska göra för att komma runt det. Jag har filurat på många bitar, men inte riktigt kommit fram till hur jag ska få alla på plats. Så jag har bestämt mig att tills vidare och åter igen, innan jag kommit fram till nått bra, börja med att försöka uppmärksamma och se de små vardagsglimtarna. Vardagsglimtarna som är livet.

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med dig, vardagsglimtarna är livet och det är så viktigt att se och uppskatta dem.

    Kramar

    SvaraRadera