onsdag 1 februari 2012

Frusen

Jag sitter här och fryser. Jag gör alltid det efter att jag nattat barnen och stannar upp. Då brukar jag önska att jag tyckte om te, kaffe eller varm choklad. Något som värmer. Men jag har inte fallit för det där med varm dryck. Om det inte handlar om varm choklad (och halvkladdiga ostmackor) ute i skidbacken eller skoterspåret. Eller möjligen lite varm apelsinsaft vid halsont.


Eldar nu inför natten. Jag är verkligen barnsligt rädd elden och måste springa upp och ner i källartrappen gång på gång. Tycker egentligen inte alls om att elda när barnen lagt sig och somna själv när det brinner går inte alls. Det är säkert (förhoppningsvis) något jag kommer över med tiden. Jag har ju en liten dröm om att få ha en gammal vedspis uppe i köket någon gång.. så innan dess måste jag ju övervinna rädslan.

2 kommentarer:

  1. Varm apelsinsaft!?!
    Har jag aldrig hört någon dricka! :)
    Jag rekommenderar "varmt" Kahls chaite med mjölk och honung - mums!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med frusenheten på kvällen. Tjocksockar, tjocktröja, en filt och en kopp te på det är min kvällsrutin. :) Läste just en tidning hos frissan och fastnade för en annons för bluebox (heter företaget så?) med tofflor som man värmer i Micron före, kanske dem kan råda bot på kvällsfrusenheten?

    SvaraRadera