måndag 13 februari 2012

Blåbärssemlor

Min syster tipsade mig i helgen om att fylla barnens semlor med sylt. Eftersom jag varit lat med syltkokningen hade vi inte ens lite sylt hemma. Så för att göra semlan lite mer barnvänlig till E tog jag upp lite blåbär, tinade dem, sockrade dem lite lätt och lade på grädde i vanlig ordning. Det blev väldigt populärt! Jag blev också sugen att testa, men jag har ju kommit på att jag gillar mandelmassa i lämplig mängd, så jag stod över blåbärssemlan för orginalet.

Sambon klagade lite lätt på semlornas utseende. Men de smakade minst lika bra såhär, fast bullen mer liknande ett hamburgerbröd. Ibland har man kanske onödigt bråttom..

3 kommentarer:

  1. Mums, lät smarrigt!

    Tack för tipste, ska absolut kolla på loppis har bara varit så jäkla dålig på ta mig iväg. Kan gärna tänka mig att handla sådant så länge det går att diska :)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ett konstverk! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Vad gott det låter med blåbär.

    SvaraRadera