söndag 12 februari 2012

Mot nya mål

Jag slutade spela fotboll i högstadiet. Sedan dess har jag försökt ett antal gånger att komma igång med träning igen, men det har allid slutat med att det dragits en himla massa pengar från mitt konto varje månad och att ett träningskort legat hemma och väntat på att bli ogiltigt. Jag vill i perioder tro att det där med träning ska börja intressera mig och där är vi nu. Igen.


Sedan en tid tillbaka tränar jag på tisdagar. Det är roligt och jag har av det passet fått lite energi att försöka ge träning en chans. Igen. I helgen fick jag leverans av en crosstrainer. Jag har bestämt mig för att sluta slarva med maten, att gå på tisdagspassen och däremellan trampa lite hemma. Eftersom jag är en sådan person som törstar efter resultat brukar jag oftast ge upp rätt så fort. Jag tänkte till en böjan försöka komma igång utan strikta regler och uppsatta mål. Vi får väl se om jag fixar det. Startskottet går imorgon!

4 kommentarer:

  1. GRYMT!!! Jag stampar på min här hemma i stort sett varje dag (man blir lite beroende)

    SvaraRadera
  2. Kul att du är på G, hoppas ådu håller ångan uppe och håller vad du lovat. Jag är hopplös och kan träna 2 veckor i sträck och tycka att det är super roligt men sen avtar peppen succesivt! Men det skulle inte vara så dumt att ha en crosstratiner här hemma :)

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där. Jag är också duktig på att gå med på gym och sedan bara se pengarna försvinna. Hoppas det går bra nu med crosstrainern!
    Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Vill också komma igång att träna och bli lite piggare. Skriv gärna om du är nöjd med crosstrainern.

    SvaraRadera