onsdag 29 februari 2012

Med ångan uppe

Det är rätt värdelöst att göra en to-do-list om man inte känner för att göra det som står där. Jag har nog inte slutfört någonting av det som jag till en början tänkte göra idag. Nej, jag började med en massa annat istället. Men sjåat har jag i vilket fall! Och jag ser fram emot att fortsätta imorgon.

Ibland när det vill sig väl så sprutar energin ut ur öronen och då är det bäst att bara hänga med.

I ett rum på övervåningen, som vi för tillfället inte använder, har vi haft ett katastrofrum. Det är rätt praktiskt egentligen. Där har allt hamnat som varit ivägen. Ouppackade kartonger, möbler och en hel del skrot. Men det ser ju verkligen allt annat än bra ut så idag påbörjade jag upprensningen därinne. När ångan ändå var uppe passade jag på att byta plats på saker. Därefter fick hyllorna tom märkning med förhoppning om att kanske kunna bibehålla den fantastiska ordningen!

Som liten minns jag att jag brukade tänka att ju fortare jag somnar desto fortare kommer morgondagen. Jag ser fram emot att fortsätta skapa ordning imorgon, så det är bäst att jag kryper till sängs nu.. Sen är det bara att hoppas att samma energi finns kvar imorgon när jag vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar