fredag 10 februari 2012

Måla, eller inte måla?

Tillsammans med barnen och katten kröp jag ner och somnade för lite eftermiddagsvila. Barnen sover än. Där jag låg såg jag rakt på linneskåpet jag fick från farmor. Jag funderar vad jag ska göra med det? Bevara det, eller måla? Jag skulle (kanske) vilja ha en roligare färg än vit! Förslag? Jag har städat bort allt ovanpå eftersom solen ofta lyser in bra där! Perfekt för perlagonerna som ska planteras om ikväll! Sen ska de få stå där och gotta sig :-) Klädhängaren ovan sitter kvar av ren lathet. Den får jag kanske se till att skruva ned nu medan barnen ändå snarkar ikapp.

Förresten, vår treåring frågade imorse vad ordet "gravallvarlig" betydde. Vi chockas hela tiden av svåra ord hon hört och vill lära sig! Det måste ska bli något stort utav henne.

4 kommentarer:

  1. Måla vit och tapetsera framsidan med nåt roligt?

    SvaraRadera
  2. Måla knallgul! :) Eller klarröd. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också på att du kan tapetsera framsidan på den. Måla "ramen" i någon färg som matchar tapetvalet i så fall?

    Det tråkiga är ju att man inte kan ändra sig när man väl gjort det, går ju inte att få tillbaka til original, det tål att tänkas på.

    SvaraRadera
  4. Det verkar som att det är antikvärde på den men om du aldrig vill sälja den så tycker jag du ska hitta en fin tapet och tapetsera framsidan och sen välja nån färg i tapeten och måla resten. :)

    SvaraRadera