torsdag 9 februari 2012

En februaritorsdag


Lillebror är aningen mer morgonpigg än sin syster. Han gjorde morgon i huset 5:30 idag, vilket jag tycker är lite tidigt. När jag sedan väckte E vid sjutiden bad hon att få sova vidare och tanken om en hemmadag slog mig redan igår när jag vid hämtning läste "Magsjuka på förskolan" i kapprummet. Det finns verkligen ingenting som är värre i sjukdomsväg! När jag ändå skulle vara hemma så fick hon som hon ville. Dessutom hade vi inplanerat ett nytt gapförsök hos tandläkaren idag, eftersom fröken vägrade gapa sist.

Men det blev ingen hemmadag. Vi har flängt runt hela dagen och kom hem lagom tills det var dax att påbörja middag. Vi spenderade förmiddagen på församlingsgårdens stor&liten, gick vidare till farfar, handlade, fick till ett lyckat tandläkarbesök, vägde lillen på bvc och jag promenerade i solen medan barnen sov i vagnen. Förutom det har jag idag öppnat januari månads elräkning med en lättnadssuck och bytt flertalet bajsblöjor. Just det ja. Det spelade visst ingen roll att jag försökte komma undan smittan från dagis.. Nej, för det är lillen som är risig. Jag håller mina tummar att det är tandsprickning och ingenting annat.

1 kommentar:

  1. Jag håller oxå mina tummar, för kräksjuka alltså, det finns verkligen inget värre än just det.

    Kramar

    SvaraRadera