måndag 3 oktober 2011

Trädgårdsplan(t)ering



Igår eftermiddag jobbade vi ute. Mamma och pappa kom med ett lass jord så vi kunde påbörja omplanteringen av jordgubbarna. E "hjälpte" till, på sitt lilla vis. Hon stal jordgubbsplantor, sökte mask och kastade jordbollar.

Vi bestämde oss för att inte ta bort det gamla jordgubbslandet förrän vi vet vad vi vill använda ytan till. Istället satte vi sticklingar i pallkragarna, så får vi se vad vi bestämmer oss för till nästa sommar.

I några andra lådor satte jag provisoriskt ner perenner som jag inte vet om jag vill ha kvar. Där ska annat planteras till sommaren. Två rabarberplantor grävde vi också ned och även lite tulpanlökar.


Pappa och T tog också äntligen(!) bort våra sex nyponbuskar. Jag gillade dem inte alls. Med hjälp av en vinsch behövde ingen heller ta i dem. Så smart! Tycker det blev riktigt bra att bli kvitt dem!

1 kommentar:

  1. Smart, sådär vill jag också ha det! Tänkte göra mig ett "pallkrage-land" nästa år och sätta jordgubbar, kryddor och annat trevligt :-) Tack för tipset och smart att lägga den där duken!

    Förresten så jobbar jag med Johanna Svensson en kompis till dig & Hanna (?)

    SvaraRadera